Consument is onwetend, maar moeten we dat zo houden?
Consument is onwetend, maar moeten we dat zo houden?
consument onwetend, maar moeten we dat zo houden?
veel voor te zeggen om climate-literacy te bevorderen
de vraag is of onwetendheid heilzaam is
misschien slaapt de consument er beter op,
maar kans dat hij op een keer wakker wordt en zich realiseert 'dat er niets meer aan te doen is'
'wat niet weet, wat niet deert' is misschien wel leuk, maar niet 'werkzaam'
onderzoek toont aan (?) dat (steun voor) 'klimaat-actie' bereidheid groter wordt bij meer kennis?
motivatie om zelf in eigen leven klimaatvriendelijker keuzes te maken neemt toe?
mocht dat allemaal niet een direct, meetbaar, gevolg zijn, dan is er in elk geval een kans op
zie ... ( over dit onderwerp is wel wat geschreven, zie aant. )
- -
wat ik niet snap is dat
- de consument klimaat niet op 1 zet
- ondanks het 'feit' dat consument klimaat belangrijk vindt, hij niet zodanig stemt op een 'klimaat-partij'
- hij klimaat niet laat 'doorwerken' in zijn leefstijl
- hij de oorzaken buiten zichzelf zoekt
natuurlijk snap ik dat allemaal wel, het is menselijk en vele onderzoeken tonen aan dat het zo is,
en dragen (psychologische) verklaringen aan waarom het zo is
Reacties
Geen opmerkingen